PROFIL SPOLEČNOSTI
Společnost vznikla transformací společnosti PATP s.r.o., založené dne 28.2.1992, na akciovou společnost ELDAT ke dni 31. ledna 1995. Zakladatelem firmy je skupina inženýrů se zkušenostmi v oblasti projektování elektrických zařízení, systémů měření a regulace, řídicích systémů.
Zaměřujeme se především na inženýrsko – dodavatelskou činnost v oblasti projektování elektrických zařízení silnoproudu a měření a regulace, na tvorbu systémů řízení a kontroly technologických procesů základní (PLC) a operativní úrovně řízení (HMI) a na informační technologie v oblasti výrobních informačních systémů (MES).
Hlavními oblastmi působení naší společnosti jsou zejména hutnictví, vysoké a průmyslové pece, koksárenství, chemický průmysl, ekologie, dopravní a vážní systémy, energetické agregáty, zpracování a distribuce zemních plynů, vodní hospodářství, potravinářský průmysl a řada dalších odvětví.
Naše společnost disponuje pracovníky v oblasti inženýrských činností, projekce elektrických zařízení, v oblasti programování systémů řízení technologických procesů a informačních technologií a v oblasti realizace staveb.
Pro naši práci využíváme nejmodernější technické prostředky a systémové programové vybavení pro komplexní pokrytí vysokých požadavků kladených na moderní automatizaci výrobních procesů.
Dále disponujeme technickým know-how ve speciálních oblastech kvalifikovaných metod číslicové regulace, identifikace řízených soustav, dynamické optimalizace nastavení regulačních okruhů a snižování energetické náročnosti tepelně – teplotních procesů s uplatněním statických a dynamických modelů řízení.
Svou činnost provozujeme v prostorách budovy společnosti BKB Metal a.s. na Hlubinské ulici 917/20 v Moravské Ostravě.
ZAMĚŘENÍ FIRMY
KONZULTACE
Konzultace věnujeme problematice vhodnosti použití automatizačních prostředků v nejrůznějších technologiích, při jejich optimálním začlenění do stávajících podmínek. Sledujeme přitom splnění co nejširšího souboru požadavků.
STUDIE
Konzultace věnujeme problematice vhodnosti použití automatizačních prostředků v nejrůznějších technologiích, při jejich optimálním začlenění do stávajících podmínek. Sledujeme přitom splnění co nejširšího souboru požadavků.
Studie zpracováváme zpravidla v několika variantách, lišících se podle požadavků rozsahem, technickými prostředky a finanční náročností. Studie jsou zpracovávány ve spolupráci s externími specialisty z technologických firem, vysokých škol, výzkumných ústavů a jsou konfrontovány s praxí.
PROJEKTOVÁ DOKUMENTACE
Projektovou dokumentaci dílčích řešení i provozních souborů rozsáhlých staveb zpracováváme v koordinaci s profesemi stavebními a technologickými. Dokumentace obsahuje konkrétní technická řešení, je rozpracovaná do podrobností nutných k výrobě montážních celků, k provedení montáže a zprovoznění celého souboru zařízení. Dokumentace je zpracovávána zásadně za podpory programových prostředků CAD (EPLAN) určených pro elektrotechniku. Tím je zajištěna vysoká kvalita dokumentace a umožněno předávání projektových podkladů i výsledných projektů jak v klasickém provedení, tak i ve formě dat v některém ze standardních formátů.
TECHNICKÉ PROSTŘEDKY
Nabídka řídicích systémů významných firem je po stránce kvality vyrovnaná a volba řídicího systému je vždy ovlivňována především zachováním integrity s již u zákazníka realizovanými řídicími systémy a v neposlední řadě cenou navrhovaného řešení. Jsme připraveni řešit technicky i programově řídicí systémy od malých automatů až po rozsáhlé decentralizované řídicí systémy v oblasti sběru dat, logického řízení, regulací a optimalizace technologických procesů. Nasazujeme především řídicí systémy firem Siemens, Mitsubishi, Schneider a SAIA.
PROGRAMOVÉ VYBAVENÍ
Programové vybavení je zpracováváno na základě dlouhodobých zkušeností s aplikacemi v oblasti logického řízení a číslicové regulace. Analytici a programátoři, znalí řízení a monitorování technologie, ve spolupráci se zákazníkem navrhují použití optimálních metod algoritmizace a styku řídicího systému s obsluhou. Variabilita programových nástrojů umožňuje přitom kdykoliv provést změny dle požadavků zákazníka, nebo získat informace pro vyhodnocení kvality vedení technologického procesu.
KOMUNIKACE S OBSLUHOU
Navrhujeme použití systémů od jednoduchých řádkových terminálů až po výkonné počítače s monitory v průmyslovém provedení, vybavené špičkovým programovým vybavením s funkcemi pro obsluhu alarmového systému, historických trendů, recepčního řízení a statistického zpracování probíhajících procesů. Informační systémy navrhujeme na bázi produktů Wonderware, Control Web a PROMOTIC v operačním prostředí Microsoft Windows.
DODÁVKA A MONTÁŽ
Již ve fázi projektu je optimalizován sortiment komponent potřebných pro realizaci díla. Jsou zohledněny stránky zajištění dodávek, prostředí, životnosti, spolehlivosti a cenových možností zákazníka. Dodávku a montáž zajišťujeme ve spolupráci s partnerskými firmami. Samozřejmostí je přizpůsobení průběhu montáže souběhu prací navazujících profesí, a to i za provozu nebo při krátkodobých provozních odstávkách.
ZPROVOZNĚNÍ A SEŘÍZENÍ
Ve fázi realizace díla je prověřována funkčnost elektrických propojení, nastavení měřicích okruhů a prováděny zkoušky v návaznosti na technologická zařízení. Zprovoznění je ukončeno provedením komplexních zkoušek, kterými je prověřena funkčnost díla. Optimalizace seřízení jednotlivých okruhů je prováděna ještě po ukončení zkušebního provozu ve vazbě na provozní zkušenosti a poznatky.
ŠKOLENÍ
Školení je nedílnou součástí závěrečné fáze díla. Zahrnuje zpracování návodů pro obsluhu a seznámení s přijatými principy řízení a komunikace mezi obsluhou a řídicím systémem. Rovněž jsou proškoleni pracovníci provozní údržby.
ZÁRUKY A SERVIS
Záruční lhůty jsou zpravidla poskytovány v rozsahu 24 měsíců. Vysoká kvalita dodávaných komponent, přístrojů a počítačových řídicích systémů umožňuje ve spolupráci s partnerskými organizacemi garantovat servisní zásahy zpravidla v termínu do 24 – 48 hodin od nahlášení poruchy. Smluvně zajišťujeme preventivní periodické prohlídky, diagnostiku, seřizování a kalibraci, pokud je o tyto služby ze strany zákazníka zájem. Pro připravované řídicí systémy zajišťujeme dálkový servis programů PLC a HMI přes internet, případně přes GSM a ISDN.
CERTIFIKACE
Wonderware Authorized System Integrator – produkty System Platform, InTouch, Historian Server, Information Server
Siemens – Programovatelné automaty řady Simatic S5/S7
Schneider Electric, Automation Business – programovatelné automaty Modicon, průmyslová automatizace Telemecanique
Process and Maschinery Automation – Regulační technika, regulátory PMA
POLITIKA JAKOSTI
Pro úspěšné udržování a zlepšování systému jakosti je stanovena následující politika jakosti:
- Pro své zákazníky realizujeme komplexní dodávky systémů kontroly a řízení technologických procesů s důrazem na plně automatické řízení zabezpečující dodržování technologické kázně při výrobě a minimalizaci energetické spotřeby. Detailní diagnostika poruchových stavů, s přesným určením času a místa vzniku, zajistí zákazníkovi minimalizaci prostojů. Takovéto řešení ve spojení se záruční i pozáruční servisní činností pomáhá vytvářet vzájemnou důvěru a respekt mezi zákazníkem a naší společností.
- Nezávislost na konkrétním dodavateli technických zařízení nám umožňuje navrhnout pro zákazníka spolehlivé, moderní a otevřené (do budoucna jednoduše rozšiřitelné) technické řešení, ideálně vhodné pro řízení dané technologie s důrazem na respektování zvyklostí zákazníka a s ohledem na minimalizaci celkových provozních nákladů. Pro zajištění řešení na nejnovější technologické úrovni neustále sledujeme technickou a kvalitativní úroveň výrobků a zařízení našich dodavatelů a jejich technologický vývoj prezentovaný na školeních, konferencích a seminářích. Naše dodavatele rovněž pravidelně hodnotíme z hlediska obchodních podmínek, jakosti dodávek, plnění termínů, úrovně jednání a systému jakosti.
- Největším bohatstvím společnosti jsou lidé. Pracovní místa v naší společnosti obsazujeme lidmi s odpovídajícím druhem a stupněm vzdělání. Zájmem vedení společnosti je zajistit našim pracovníkům dlouhodobý růst kvalifikace plánovaným vzdělávacím programem. Naši pracovníci pracují v ergonomickém prostředí s důrazem na podmínky ochrany zdraví zaměstnanců. Svou práci vykonávají na zařízeních s nejvyšší technologickou úrovní a s využitím nejmodernějších vývojových prostředků.
- Pro vybudování a fungování systému jakosti je vedením společnosti jmenován představitel managementu, který se stará o řádnou funkčnost systému jakosti. Tento pracovník je aktivním nositelem pozornosti k potřebám zákazníka a povinnostem, týkajících se předmětu naší činnosti a našich produktů.
VOLNÁ PRACOVNÍ MÍSTA
V současné době hledáme pracovníka na pozici:
Projektant zařízení:
- elektro
- měření a regulace (MaR)
- systémy kontroly a řízení (SKŘ)